Het korvsås med pasta

Idag har jag lagat en riktigt god pastasås! Denna måste ni testa, sååå god.

Detta behöver du:

(4 port)
2-3 grillkorvar
1 gul lök
1 liten grön paprika
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
KNORR Pasta & Pizza krydda
cayennepeppar (uteslut om du inte vill ha den stark)
salt
smör att steka i

Gör så här: Skiva korvarna och hacka löken. Bryn detta i smöret i stekpanna.



Tillsätt grädde och creme fraiche. Ha i rikligt (väldigt, väldigt mycket) med KNORRkryddan. Smaka av med salt. Pudra i cayennepeppar efter smak. Tillsätt tillsist finhackad grön paprika och låt såsen puttra en liten stund så den mjuknar.



Servera med pasta och en sallad! 



Jag tycker det här är JÄTTEGOTT. Enkelt att slänga i hop, går snabbt och det är billigt med korv. Bra vardagsmat helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Men vad är det jag ser??!! Äter Dansken korv??? Oj get to the high!! Ser gott ut! : )

2010-09-16 @ 15:41:13
Postat av: Madde

Han äter sån korv, grillkorv. Det är gott! Denna sorten jag har är godare än godast. 80% kött och smakar inte gristryne! Haha!

2010-09-16 @ 16:19:13
Postat av: Pappa

Jag gjorde denna igår den var jättegod.Bra recept Maddo

2010-09-18 @ 16:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0